vackersomeld

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Happy new year :)

Av Linda - 1 januari 2011 17:16

Nyåret firades med min älskling hans broder och systrar och massa vänner vi hade tokigt roligt iallfall :) sen på kvällen så gick vi till gymnastiksalen där vi dansade och hade riktigt roligt :) det finns en sak jag inte tycker om det var en massa småbarn där allt från spädbarn och uppåt det är inte acceptabelt tycker jag att småbarn ska vara med på vuxen fester. antingen stannar man hemma och har en mysig hemma kväll utan alkohol men det är väll annorlunda för för en del antar jag. det är hemskt i mina ögon att barn ska få en sånn bild av sina föräldrar som dricker. det var nämligen middag innan det tycker jag var okej att barnen var med på alla måste ju få fira nyår sen kan man ju gå hem i en rimlig tid dom som har barn. Barnen kan ju få helt fel syn på livet, barn gör inte det vuxna säger barn gör vad vuxna gör jag tycker att man ska bete sig  som en vuxen förebild.Dubbla budskap är vansinnigt . Man kan inte säga: så här får du inte göra, så tar man sig en grogg framför näsan på barnet.föräldrar skyddar sina barn mot den farliga verkligheten så att inte barnet hamnar i fel umgänge jag har sett barn knappt fyllda 12 år alkohol påverkade vad kan detta bero på ? är det barnet det är fel på eller är det den vuxne ? det är min egna åsikt om vad jag tycker alla tycker olika så är det bara. jag kritiserar ingen men det är så här verkligheten ser ut idag  önskar er alla en ett riktigt gott nytt år alla ni som läser detta :) skriv gärna en kommentar om vad ni tycker om det här.

 
 
Ingen bild

en funderande.

2 januari 2011 23:13

Galenpanna! Det var en nyårsfest för hela familjen, med middag, lotteri och dans. barnen fick stjärtlappar som nyårspressent av skoterföreningen, Barnen hade även en avsedd platts där det visades barnfilm och ett annat rum där lite andra av barnen lekte, givetvis dansade barnen också. alkohol var frivilligt att ta med som man sedan fick förtära med ansvar! efter 00.00 då barnen hade fått tillsammans med sina föräldrar skåla in nya året i päronsoda eller dylikt smälla några raketer och hälsa alla övriga ett gott nytt år lämnade dem flesta festen. Inget barn kom till skada inte heller någon vuxen alla barn kom hem hela och rena tillsammans med sina föräldrar eller ansvarig barnvakt. Så då är min fråga till dig ; ska man låta barn lära sig att bruka alkohol om man brukar det med ansvar samt i en lagom mängd eller ska man skydda sina barn från verkligheten ?

 
Ingen bild

Tankeställare...

5 januari 2011 04:58

Jag förstår dig Linda att du reagerade som du gjorde på festen, vem hade inte gjort det.

Svar till den Anonyme: Man ska lära sina barn vad som är rätt och fel, med att tala med dom!.

Inte tar man med sig sina barn ut på krogen eller andra vuxenfester och visar hur dom inte får göra, hur tror du barnet tänker?
-får du, så får jag!.
De är inte så man förklara för den lilla: Att så här ser verkligheten ut. Hur tror du barnet ser på verkligheten sen? jo som en krog...

Tänk om någon av barnen hade kommit över en öppnad cider eller öl? hur tror du sociala förvaltningen hade sett på saken?. Hade du fått behålla dina barn? förmodligen INTE.

De är inte utan anledning de finns lagar och regler kring alkohol,18års gräns på krogen osv... De är för att skydda barnen/minderåriga från att komma till skada.

De är inte svårt att anlita en nykter barvakt, men de är svårare att se sitt barn åka in på fosterhem bara för att spriten locka med både den vuxne och ungen på fest. Efter glädje kommer sorg burkar man säga...
Jag undrar vem som är virrig
Anonym?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 12 juli 2011 23:06

                

Av Linda - 17 februari 2011 16:30


   dagens outfit detta hade jag på mig på Farfars begravning en svart klänning från gina tricot svart kofta från cubus svarta leggins med korsett längst ned från indiska svart bälte med glitter roset från indiska halsband från samb...

Av Linda - 13 februari 2011 13:57


    LOVE för att skapa denna söta nageldekoration behövs genomskinligt nagellack vittnagellack,rosanagellack i två olika nyanser glitternagellack hjärtan och små stjärn strass blomma och silver hjärtan, börja med att lägga på det genomskinliga fö...

Av Linda - 13 februari 2011 13:23


   kommer ni håg att jag pratade om att beställa detta söta körsbärs påslakan sett :) nu har det äntligen kommit :) och detta är resultatet min ny bäddade säng.det är jätte mjuk och gosigt att sova i me Love   ett extra plus är att det är små knapp...

Av Linda - 9 februari 2011 21:26

          Vår / Sommar  döpte jag denna söta nagel dekoration till.detta använde jag genomskinligt nagellack för att skydda nageln, rosa / silver och ett glittrigt nagellack och små söta blommor på tummen valde jag att ha en små strass stena...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni bäst om??
 Mitt smink ?
 hur jag sminkar mig till vardags ?
 hur jag sminkar mig till party?
 Min handväska ?
 outfits från dag till dag ?

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards