vackersomeld

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Rosa glitter / silver med blomma :)

Av Linda - 9 februari 2011 21:26

 

    

  

Vår / Sommar 

döpte jag denna söta nagel dekoration till.detta använde jag genomskinligt nagellack för att skydda nageln, rosa / silver och ett glittrigt nagellack och små söta blommor på tummen valde jag att ha en små strass stenar i form av en blomma på varje och två stycken droppar för att fästa stenarna och blommorna använde jag qick dry genomskinligt nagellack. börja med det genomskinliga som bas för att skydda nageln. sen tar man det rosa nagellacket och målar 1-2 lager låt torka sen tar man det silvriga nagellacket och drar snett nedåt på ena sidan av nageln det kan vara lite trixit med att göra det spegel vänt på andra handen men med lite vilja och tålamod går det mesta :) jag valde att använda ett rosa glitter nagellack och måla det på den rosa sidan sen använder man ett genomskinligt som även kommer att hjälpa till då man ska fästa blommorna och strassen , sen för att fästa strassen så följer det med om man köper depend strass kit verktyg som man använder för att ta upp dom små stenarna man måste komma ihåg att trycka lite extra så att dom fäster ordenligt gör samma med blommorna avsluta med ett genomsinligt qick dry nagellack

 

                                                  

        

 

   // Linda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 12 juli 2011 23:06

                

Av Linda - 17 februari 2011 16:30


   dagens outfit detta hade jag på mig på Farfars begravning en svart klänning från gina tricot svart kofta från cubus svarta leggins med korsett längst ned från indiska svart bälte med glitter roset från indiska halsband från samb...

Av Linda - 13 februari 2011 13:57


    LOVE för att skapa denna söta nageldekoration behövs genomskinligt nagellack vittnagellack,rosanagellack i två olika nyanser glitternagellack hjärtan och små stjärn strass blomma och silver hjärtan, börja med att lägga på det genomskinliga fö...

Av Linda - 13 februari 2011 13:23


   kommer ni håg att jag pratade om att beställa detta söta körsbärs påslakan sett :) nu har det äntligen kommit :) och detta är resultatet min ny bäddade säng.det är jätte mjuk och gosigt att sova i me Love   ett extra plus är att det är små knapp...

Av Linda - 2 februari 2011 20:20

   Fransk manikyr med lös glitter genomskinlig nagel lack används som bas,lös glitter vit med rosa gröna skiftningar lägg glittret på ett papper använd det genomskinliga nagellackets pensel och dutta den i glittret måla längs nagel kanten avsluta...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni bäst om??
 Mitt smink ?
 hur jag sminkar mig till vardags ?
 hur jag sminkar mig till party?
 Min handväska ?
 outfits från dag till dag ?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards